Doa Untuk Sang Mantan Tersayang

      Doa Untuk Sang Mantan Tersayang . Mantan merupakan salah seorang yang pernah hadir dalam kehidupan kita. Walau bagaimanapun beliau pernah bercanda bersama dan bikin hati kita senang saat pertama kali mengenal dirinya. Jangan salah anggapan bahwa memang benar ngapain mikirin mantan lagi, namun tiada salahnya jika kita merindukannya. Cukup seuntaian kata dan doa yang akan aku kirimkan untuknya.

 

Kata Hati Mantan Tersayang


Aku merindukan sekujur dekapmu yang dahulu, bukan sekarang yang terlalu sibuk dengan duniamu, beri waktu bersamaku sedikit saja.   

   Cinta sejati tak datang begitu saja. Banyak proses yg akan dilalui.Cinta akan terus tumbuh seiring dengan nangis dan tawa bersama.  

   Aku yang selalu tersenyum di depanmu, kadang selalu menyimpan luka dibalik semua itu.   

   Apa aku salah mencintai mu dengan tulus ? sehingga kamu pergi dengan orang lain ? :'(

Sesungguhnya hati ini tak rela kau pergi.. 
pergi meninggalkan kisah kita..
pergi dan menyisakan kenangan.. 
kenangan yg tak mungkin ku lupa.. 

You always in my heart.. 
now, tomorrow, and forever.. 
love you..     

I love those random memories that make me smile no matter what is going on in my life right now.

Doa Untuk Sang Mantan Tersayang


     Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…      Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang…. Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…     Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku…. kerana engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…     Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh…. Amin.. Ya Rabbal A’lamin. 

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Doa Untuk Sang Mantan Tersayang "

Posting Komentar